وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۲۲, چهارشنبه

ادامه بازداشت کبری زاغهدوست و اشکان اسکندری از بازداشتشدگان مراسم چهلم شهدای انتخابات


با گذشت حدود 75 روز از بازداشت کبری زاغهدوست و همسرش اشکان اسکندری، آنها همچنان در شرایط بلاتکلیفی در بند 209 زندان اوین نگهداری میشوند.

به گفتهی خانوادهي اسکندری، آنها در این مدت هیچگونه اطلاعی را از شرایط نگهداری فرزندشان به دست نیاوردهاند و از حق ملاقات با وی نیز محروم بودهاند. مادر سالخورده اشکان اسکندری درحالی که به شدت نگران وضعیت فرزند خود است، میگوید:" پسرم 2 روز پیش تماس گرفت و گفت که قرار است او را به جایی منتقل کنند. و از من خواست تا برایش دعا کنم." او میگوید:" نمیدانم پسرم را کجا بردهاند، نگرانم و با این سن و سال، نمیتوانم چندان پیگیر کارهای او باشم.

وی تاکنون چندین بار به دادگاه انقلاب مراجعه کرده، اما مسئولان دادگاه در مورد وضعیت اشکان اسکندری پاسخی اظهار بی اطلاعی کردهاند.

همچنین کبری زاغه دوست روز یکشنبه جهت نگارش آخرین دفاعیات خود از بند 209 به دادگاه انقلاب منتقل شد. خانواده وی میگویند، مسئولان دادگاه انقلاب اعلام کردهاند، 10 روز دیگر برای گذاشتن قرار وثیقه به دادگاه مراجعه نمایند.

گفته میشود، اشکان اسکندری پس از بازداشت و به محض ورود به بند 209، شعارهایی علیه برخی مسئولان سر داد که موجب ضرب و شتم شدید وی از سوی مأموران و نگهبانان بازداشتگاه شد. وی همچنین از زمان بازداشت تاکنون در سلول انفرادی نگهداری میشود و با وجود وضعیت نامناسب روحی و روانی، از انتقال او به بند عمومی جلوگیری شده است.طبق اخبار رسیده، وی در چندین نوبت به شدت از سوی بازجویان و نگهبانان بند مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، به طوریکه در اثر شدت جراحات وارده، وی در یک نوبت از بند 209 به بیمارستان طالقانی تهران انتقال یافت و مورد مداوا قرار گرفت.
اخبار رسیده حاکی است، اشکان اسکندری به صورت مستمر و هر روزه، با فریاد و گریه، خواهان انتقالش به سلول های عمومی میشود، با این حال تاکنون، درخواستهای متعدد او و همسرش مورد بیتوجهی قرار گرفته است.
ادامه نگهداری این زوج، درحالی صورت می گیرد که در شرایط مشابه و در مورد افراد بازداشت شده در تجمعات، وزارت اطلاعات پس از چند هفته، اقدام به آزادی آنان مینمود.
كميته گزارشگران حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست: