وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۲۶, سه‌شنبه

انتقال دكتر محمد ملكي به بند 350 زندان اوين

دکتر محمد ملکی، شب گذشته از بند 209 به بند 350 زندان اوین منتقل شد.

اخبار دریافتی حاکی از وضعیت بد جسمانی دکتر محمد ملکی است ضمن اینکه شرایط روحی وی خوب گزارش شده است. دبیر شورای همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران در اولین ماه بازداشت خود هر روز به مدت 5 الی 6 ساعت تحت بازجویی قرار داشته و بازجویی‌های وی با توهین و هتاکی همراه بوده است.

دکتر محمد ملکی، رییس سابق دانشگاه تهران صبح شنبه 31 مردادماه در منزل شخصی‌اش بازداشت شد. این بازداشت در حالی صورت گرفت که وی به مدت سه ماه تحت درمان بیماری پروستات قرار داشت. با توجه به وضعیت نامناسب جسمانی دکتر محمد ملکی و نیاز وی به مراقبت‌های پزشکی ادامه‌ی نگهداری وی در زندان نگرانی‌هایی را در مورد وضعیت این استاد بازنشسته‌ی دانشگاه به وجود آورده است.

گفتنی است دکتر محمد ملکی اولین رییس دانشگاه تهران پس از انقلاب در تیرماه 1360 به دلیل مخالفت با تعطیلی دانشگاه‌ و انقلاب فرهنگی بازداشت شد و مدت 5 سال را در زندان به سر برد.

کمیته گزارشگران حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست: