وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۲۶, سه‌شنبه

حاشیه های نشست اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس با مهدی کروبی / کروبی

حاشیه های نشست اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس با مهدی کروبی / کروبی : ما لرها هم مثل شما تركها یك چیزی سرمون میشه

حاشیه های نشست اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس با مهدی کروبی
به انضمام فرازهایی از سخنان ایشان

دیدار شب گذشته اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس با دبیرکل حزب اعتماد ملی همراه با حاشیههایی بود از جمله دو خاطرهای که کروبی از حضورش در نمایشگاه مطبوعات و مراسم 13آبان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلماننیوز»، بدلیل پلمپ دفاتر شخصی و ساختمان حزب اعتماد ملی ، دیدار با دبیركل حزب اعتماد ملی در منزل ایشان صورت گرفت و به دلیل امكانات محدود تمامی اعضا امكان حضور در این نشست را نداشتند.

مهدی كروبی كه همچون گذشته روحیه شوخ طبعی سرشاری داشت در پاسخ به سؤال یكی از نمایندگان آذریزبان كه پرسید آیا در مناظره با مهندس میرحسین موسوی آنجا كه گفتید:«شما تا پایان این راه هستید» ، پیشبینی این حوادث را میكردید، به مزاح گفت:«ما لرها هم مثل شما تركها یك چیزی سرمون میشه.»

كروبی تأكید كرد كه او از پس از انتخابات مجلس هشتم و نحوه برگزاری آن، برخی اقدامات را دور از انتظار نمیدانست.

كروبی كه دیگر آثار زخمهای حوادث نمایشگاه مطبوعات به پیشانی نداشت، به خاطره شیرین آن روز اشاره كرد و گفت:« در نمایشگاه مطبوعات جمعیت زیادی دور من حلقه زده بودند و 2 تا 3 نفری در میان آنها علیه من شعار میدادند و من بیم برخورد مردم با آنها را داشتم كه عواملی از نمایشگاه منرا جهت خروج به مسیر دیگر هدایت كردند كه دیدم هیچ اثری از جمعیت مردم نیست اما آن 2 – 3 نفر و جمعی از آنها به دور ماشین حلقه زدند و شعارهای تندی میدادند كه من هم دستهایم را برایشان بلند كردم و به ابراز احساسات پرداختم و تصاویر به گونهای است كه گویی آنها به استقبال من آمدهاند.»

كروبی به شب پیش از سالروز 13 آبان و برگزاری راهپیمایی آنروز اشاره كرد و گفت شب 13 آبان به من از دستگاهی زنگ زدند و گفتند كه به راهپیمایی نروم. صبح آنروز نیز تماس گرفتند و گفتند گروه ریگی میخواهد عملیات انتحاری انجام بدهد و شما نروید. من به محافظان گفتم شما نیائید و من با پسرانم میروم و آنها قبول نكردند و همگی با هم رفتیم و آنچه پیش آمد كه میدانید.

..............
فرازهایی از سخنان کروبی در دیدار با اعضای فراکسیون اقلیت مجلس

جوانان با حفظ آرامش و متانت در هر شرایطی از اعمال رفتار خشونت آمیز كه خواست آن جریان خاص است پرهیز كنند و اجازه ندهند انسانهای مریض جوانان را به كارهای تند هدایت كنند و همچنان رفتارهای منطقی و انسانی را سرلوحه جنبش سبز قرار دهند.

مجموعهای دوست دارند تا با ایجاد بهانهای حركتهای خشنی صورت گیرد تا شدیداً دست به كار برخورد شوند و متأسفانه به پایان این شیوه فكر نمیكنند كه اگر فكر میكردند كار به اینجا كشیده نمیشد

اگر چه همان تنگاناها با شدت بیشتر و همراه با تخریبی سازماندهی شده، ادامه دارد اما تفاوت امروز با دیروز این است كه امروز جوانان و نسل جدید انقلاب میداند كه اختلافها بر سر چیست

اینبار برخلاف گذشته كه شورای نگهبان اعمالنظر مینمود، جریانی شكل گرفته بود كه تصمیم گرفت تركیب مجلس چگونه باشد، چه كسی بیاید و چه كسی نیاید؟ جریانی كه بنام كارشناسان شورای نگهبان انتخابات را اداره مینمود و من همانجا گفتم كه انتخابات دیگر پایان یافت


هنوز هم معتقدم مجلس است كه در هر شرایط قابل اتكاء و محل امید برای حل مسایل كشور است و مجلسی كه برآیند واقعی افكار عمومی و طبقات اجتماعی ملت باشد، هیچگاه برخلاف خواست و اراده ملت گام برنخواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: