وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۱۹, سه‌شنبه

هشدار دادستان تهران به رسانه‌ها





دادستان تهران با هشدار به رسانه‌ها گفت:دادستاني در برابر كساني كه بدون مبنا و سند اخباری را منتشر می‌کنند،خواهد ايستاد.

عباس جعفری دولت آبادی طی سخنانی در مراسم تودیع معارفه سرپرست دادسرای خارک اظهار داشت: نویسندگان قانون اساسی زحمت زیادی برای آن کشیده‌اند و قانون مترقی را برای ما به ارث گذاشته‌اند.

وي افزود: اصل 3 قانون اساسی ترسیمي از جامعه اسلامي كرده و در آن اطلاع رسانی و موارد مورد نیاز جامعه اسلامی را در بندهای آن آورده است و امیدوارم این اصول قانون اساسی کم کم برای مردم تبیین شود.

دادستان تهران با بیان اینکه در جامعه اسلامی، گسترش فضایل اخلاقی اصل است، اظهار داشت: جامعه اسلامی نمی‌تواند درباره نشر اکاذیب و تهمت‌ها ساکت بماند بنابراین اگر امروز در جامعه دروغ پردازی در بين مردم و رسانه‌ها رواج يافته، زنگ خطری است که نشان می دهد ما چقدر می توانیم از جامعه اسلامی دور یا نزدیک شویم.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه اولین جهت‌گیری جامعه دینی در جلوه‌های رفتاری نمایان می‌شود،گفت: هشدار می‌دهم که دادستانی درباره دروغ پردازی و مطالب کذب به خصوص به سایت‌هایی که مطالب خلاف واقع و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی می‌کنند و همچنین با کسانی که بدون مبنا و مستند اخباری را منتشر می‌کنند خواهد ایستاد.

دادستان تهران ادامه داد: مردم از انتشار برخی اخبار نگران‌می شوند. زمانی که بدون مدرك و دليل می‌گوییم یکی از مقامات تخلفاتی را انجام داده و بررسي نمي‌شود، مردم فکر می‌کنند که این موضوع صحت دارد. در حوادث اخیر شاهد بودیم سایت‌ها ، اخبار کذبی منتشر می‌کردند و در روزهای اخیر نیز دیدیم که برخی سایت‌ها خبری مبنی بر تخلفات یکی از مقامات ارشد قضایی انتشار دادند که کاملا کذب محض بود.

وی گفت:‌سایت‌ها می‌خواستند رابطه مقام سابق را با مقام جدید به هم بزنند. تاکید می کنم سامانه‌های رایانه‌ای از این کار دست بردارند وگرنه دادستانی به سراغ آنها خواهد آمد.

دادستان تهران با بيا ن اينكه برخي از اين سايت‌ها در هيچ مرجعي به ثبت و ضبط نرسيده‌اند گفت: زماني كه پيگيري كرديم متوجه شديم كه مسوول برخي از سايت‌هايي كه اخبار كذب منتشر مي‌كنند مشخص نيست. از وزارت ارشاد در اين خصوص سوال پرسيدم و آنها نيز اعلام كردند كه از مسوول و يا مكان آنها بي اطلاع هستند. عده‌اي فكر مي‌كنند پركاري آنها در رواج دروغ پردازي است.

جعفري دولت آبادي به بند 9 اصل 3 قانون اساسي اشاره كرد و گفت: تبعيض دربرابر تساوي است مردم وقتي رفتار تبعيض آميز مي بينند به رفتار حاكمان مشكوك مي شوند منظور از تبعيض ناروان استثنائات و محدود كردن حقوقي بوده كه از نويسندگان قانون مي توانسته تبعيض ناروا باشد .

وي با تاكيد بر اينكه عدالت بايد مطلق و فراگير باشد اظهار داشت: وقتي دستگاه حكومت عدالت بورزد اما مردم و حاميانش ببينند كه دولت تبعيض قائل مي شود ممكن است برايشان سوال ايجاد شود مردم دوست دارند عدالت را در همه سطوح ببينند.

دادستان تهران با بيان اينكه نبايد در عدالت تبعيض راه داشته باشد، خاطرنشان كرد:‌هركس كه مرتكب جرمي ميشود بايد تحت تعقيب قرار گرفته و از حاشيه امني برخوردار نباشد. مردم نبايد فكر كنند برخي از حاشيه امن برخوردار بوده و در صورت تخلف كسي با آنها كاري ندارد.

دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: با تامين حقوق همه جانبه افراد اعم از زن و مرد و اجراي آن ، اعتماد هميشگي مردم به حكومت تضميين خواهد شد.

وي عملكرد صحيح ‏‌، به موقع ، بدون تبعيض و براساس قانون را از راه‌هاي ايجاد امنيت قضايي عنوان كرد وگفت:‌‌ما نمي توانيم بگوييم افكار عمومي براي ما مهم نيست. خواه ناخواه در ترازوي نقد مردم قرار خواهيم گرفت. مطمئن باشيد اگر عملكرد ها صحيح باشد ، مردم به ما ايمان خواهند آورد.

جعفري دولت آبادي با بيان اينكه مردم از دستگاه قضايي در كنار سرعت، دقت كافي در رسيدگي به پرونده‌ها را خواستارند، ادامه داد: ورود به هنگام دادسرا، قضات تحقيق و بازپرسان مي تواند مجرمان را بر سر جاي خود بنشاند.

وي تصريح كرد: دستگاه قضايي بايد در نزد افكار عمومي از وجهه‌ي بالايي برخوردار باشد و هر زمان كه از وجهه مناسبي برخوردار نبود بايد ترسيد.

جعفري دولت‌آبادي با بيان اينكه در حوزه امنيت قضايي از دادستان‌ها انتظار مي‌رود كه در جرائم سلب آسايش عمومي ورود جدي‌تر كنند، گفت: برخي از جرائم چون سرقت موجب سلب آسايش امنيت عمومي مي‌شوند. گزارش‌هاي نيوري انتظامي نيز حاكي از بالا بودن ارتكاب اين جرم است. كار به جايي رسيده زماني كه اشخاص به مسجد مي‌روند كفش خود را به داخل آن مكان مي برند.اين نشان از تفكري است كه در ميان مردم بوجود آمده و براي ما خوب نيست. بايد بررسي شود كه به چه ميزان از احكام سارقان در دايره اجراي احكام مانده و خاك خورده است.

وي به تخريب اموال عمومي و دولتي در حوادث بعد از انتخابات اشاره كرد و گفت: تخريب اموال دولتي ، تعديات ماموران به مردم و بالعكس ، امنيت قضايي و افكار مردم را به خود جلب مي كند به همين دليل ما موظفيم اين مسائل را با جديت پيگيري كنيم.

دادستان تهران تاكيد كرد: امروز مردم در همه حوزه‌ها امنيت مي‌خواهند.ما بايد وظايف خود را طبق قانون و بودن تبعيض انجام دهيم.اشخاصي كه به دادگستري مي آيند نمادشان بايد پشت درب باقي بماند و از آنجايي كه انسان‌ها كرامت دارند، براي ما نبايد متفاوت باشند.

جعفري دولت‌آبادي در بخش ديگري از سخنان خود به اظهارات اخير فرماندهان نيروي انتظامي و انتقاد آنان به عملكرد دستگاه قضايي اشاره كرد و گفت: در حال حاضر شاهد هستيم كه اين دو نيرو همواره مسائل مرتبط با يكديگر را در مطبوعات به هم پاس مي دهند .ما از فرماندهان انتظامي مي‌خواهيم كه اين مسائل را اين چنين مطرح نكنند.

دادستان تهران ادامه داد: در برابر تقابل و آوردن حرف‌ها به مطبوعات ،‌قضات ما نيز حرف دارند اما بايد توجه كرد كه شان دستگاه قضايي بايد حفظ شود. ‌

جعفري دولت آبادي با بيان اينكه تدبير دستگاه قضايي در اين خصوص سكوت است، اظهارداشت: اين سكوت ما به معناي پاسخ نداشتن نيست بلكه بدليل وجود برخي موانع معتقديم اين مسائل بايد بين طرفين مطرح و حل و فصل شود.

هیچ نظری موجود نیست: