وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۲۲, جمعه

اوباما تحریم های ایران را تمدید کرد

اوباما تحريم هاي ايران را براي يکسال ديگر تمديد کرد

13 نوامبر 2009 - کاخ سفيد روز پنجشنبه دوازدهم نوامبر اعلام کرد: باراک اوباما، رييس جمهوري آمريکا، تحريمهاي اقتصادي سي ساله عليه ايران را براي يکسال ديگر تمديد کرد.
اعمال تحريم هاي اقتصادي عليه ايران در پي گروگانگيري در سفارت آمريکا در تهران از نوامبر 1979، آبان 1358 در دوره رياست جمهوري جيمي کارتر آغاز شد. روساي جمهوري آمريکا از آن تاريخ تا کنون هر ساله اين تحريم هاعليه ايران را تمديد کرده اند.
بر پايه اين تحريم کليه داراييهاي ايران در آمريکا مسدود شد و سپس شرکتهاي آمريکايي از هر گونه معامله با ايران منع شدند.
کاخ سفيد روز پنجشنبه اعلام کرد: باراک اوباما در نامه اي خطاب به کنگره آمريکا نوشته است: مناسبات ما با ايران هنوز به حال عادي بازنگشته است و تحريم ها براي يکسال ديگر تمديد مي شود.
اين تحريم يک ساله است و مقررات ناظر بر آن ايجاب مي کند که هر سال با فرارسيدن زمان اوليه تحريم، يعني ماه نوامبر، اگر تغييري در مناسبات ايران و آمريکا پديد نيامده باشد، رييس جمهوري آمريکا فرمان تمديد آن را صادر کند.
باراک اوباما از زمان حضور در کاخ سفيد در ماه ژانويه کوشيده است تا رويکرد ديپلماتيک را براي حل مناقشات موجود بين ايران و جامعه جهاني بر سر برنامه هسته اي اين کشور، در پيش بگيرد.
به گزارش رويترز، اين تحريم ها به لحاظ زماني با هدف ارسال پيامي به ايران تمديد نشده اند بلکه باراک اوباما مي بايست در ماه نوامبر درباره اين تحريم ها تصميم گيري مي کرد.
درخواست توقيف آسمانخراش و چهار مسجد
همزمان با تمديد تحريم هاي ايران، دادستان هاي دولت فدرال آمريکا نيز روز پنجشنبه طي شکايتي خواستار مصادره آسمانخراش بنياد علوي و شرکت آسا در نيويورک و چهار مسجد متعلق به آنها شده اند.
دادستاني فدرال مي گويد اين دو شرکت به حساب بانک ملي ايران پول ارسال مي کرده اند و دولت ايران مالک اين بانک است.
وزارت خزانهداري آمريکا پيشتر در 17 دسامبر سال گذشته شرکت آسا، مستقر در نيويورک، را متهم کرد که به نمايندگي از سوي بانک ملي ايران به اقدامات غير مجاز در آمريکا دست زده است
مقامات قضايي آمريکا ميگويند که بنياد علوي مالک 60 درصد سهام يک ساختمان 36 طبقه در خيابان پنجم در شهر نيويورک است.
اين مقامات همچنين اعلام کردهاند که 40 درصد سهام اين ساختمان به طور غير مستقيم از داراييهاي بانک ملي ايران است..
”بنياد علوي“، که پيش از انقلاب سال 1357 ”بنياد پهلوي“ ناميده ميشد يکي از زير مجموعههاي بنياد مستضعفان بوده است

هیچ نظری موجود نیست: