وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۲۹, چهارشنبه

گزارشي از دادگاه دسته جمعي دانشجويان دانشگاه مازندران

گزارشي از دادگاه دسته جمعي دانشجويان دانشگاه مازندران
صبح دوشنبه گذشته دادگاه دسته جمعي 10 نفر از دانشجويان دانشگاه مازندران که پس از حوادث خرداد ماه اين دانشگاه بازدا شت شده بودند برگزار شد. محاکمه ي اين دانشجويان در حالي در شعبه ي 101 دادگاه عمومي و انقلاب بابلسر برگزار گرديد که براي نيمي از اين دانشجويان هيچ احضاريه اي براي حضور در دادگاه ارسال نشده بود.
ميلاد حسيني کشتان، علي نظري، سياوش صفوي، مازيار يزداني نيا، شوانه مريخي، علي عباسي، علي دنياري، رحمان يعقوبي، مجيد آقايي و سمکو بابکري، 10 دانشجويي بودند که پس از انکه مدتي را به دليل تجمعات 25 و 26 خرداد در بازداشت اداره اطلاعات بابل بودند، در روز دوشنبه مورد محاکمه قرار گرفتند.
براساس آنچه که در احضاريه ي اين دانشجويان ذکر شده، اتهام اين دانشجويان «اخلال در نظم عمومي» عنوان شده است. اما هنگام حضور دانشجويان در دادگاه، در کيفرخواستي که بدون حضور مدعي العموم توسط خود قاضي قرائت شد، اين اتهام به «برگزاري تجمع غيرقانوني» تغيير کرده بود.
در اين دادگاه برخلاف رويه ي قانوني دادستان يا نماينده ي مدعي العموم جاي خود را به نماينده اي از وزارت اطلاعات داده بود که نقش شاکي خصوصي پرونده را ايفا مي کرد. اين فرد که در دادگاه نقش شاکي دانشجويان را ايفا مي کرد با حمله به دانشجويان و تهديد آنها مانع از دفاع مناسب آنها از خود مي شد. اين فرد در حمله به يکي از دانشجويان که به قاضي اعلام کرده بود هم توسط نيروهاي بسيجي و سپاهي در حمله ي آنها به دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و هم توسط مامورين اطلاعات در طول بازداشت، گفت «آنها نيرو هاي مردمي بودند از محلات اطراف و سربازان امام زمان هم کسي را شکنجه نمي کنند و ادعاي شما دانشجويان دروغ است!!!
دو تن از دانشجويان نيز دراين دادگاه با بيان اتفاقاتي که در اداره آگاهي بابلسر برايشان روي داده است از قاضي پرونده خواستار رسيدگي به اين موضوع شدند. اين دو دانشجو بيان كردند سرواني در اداره ي اگاهي به نام «سيد جوادحسيني » با تهديد انها به تجاوز جنسي اقدام به برهنه کردن آنها کرده است
به گزارش فعالين دانشجويي اين دانشگاه اين سروان اداره آگاهي در روز هاي 25 و 26 خرداد که حدود 150 نفر از دانشجويان اين دانشگاه تحت بازداشت نيروي انتظامي قرار گرفتند، مسئول شکنجه و تهديد دانشجويان دختر و پسر بازداشتي بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: