وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

پرونده سازی برای دبیر اسبق تشکل اصلاح طلب دانشگاه بین المللی قزوین و احضار وی به دادسرای عمومی و انقلاب

به دنبال فشارهاي چند هفته ي اخير بر دانشجويان دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين و بازجويي هاي متعدد نهادهاي امنيتي از دانشجويان فعال اين دانشگاه به اسم اغتشاشگر و اقدام عليه امنيت ملي، پيام حيدر قزويني دبير سابق تشكل اسلامي دانشجويان اصلاح طلب اين دانشگاه از سوي دادگستري و دادگاه انقلاب شعبه 4 استان قزوين جهت بازپرسي در خصوص اتهام «ضرب و شتم» فراخوانده شده است .به گزارش خبرنامه امیرکبیر، شاكي پرونده ي تشكيل شده نه مدعي العموم بلکه شاکی خصوصي است و شاكيان اين پرونده ي مجعول دو برادراند كه هر دو عضو نيروهاي نزديك به سپاه پاسداران و نهادهاي امنيتي هستند.

با پيگيري هاي وكيل متهم (كه البته موفق به ديدن پرونده نشده است( ظاهرا موضوع «ضرب و شتم» مشخصا اشاره به 5 دندان شكسته ي يكي از شاكيان دارد كه در يكي از روزهاي پس از انتخابات به دنبال ناآرامي هاي رخ داده در داخل شهر قزوین اتفاق افتاده است.اين درحالي است كه به شهادت دوستان و نزديكان پيام حيدر قزويني، وي نه تنها در درگيري هاي پس از انتخابات دست به خشونت نزده بلکه در طول 4 سال دانشجويي چه در درون و چه در بيرون دانشگاه مرتكب هيچ نوع درگيري فيزيكي نشده است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، به گفته دانشجویان این دانشگاه، سوابق فعاليت سياسي-اجتماعي متهم گوياي آن است كه در پرونده ي تشكيل شده اتهامات مطروحه ير سياسي بوده و آنان از این طريق در صدد فشار بر دانشجویان هستند.

گفتني است روند بازخواست از دانشجويان فعال اين دانشگاه از زمان بازگشايي دانشگاه ها در مهر ماه تا به امروز روندي صعودي را پيموده است به نحوي كه پس از تهديدهاي بي اساس حراست دانشگاه مبني بر پلمپ دفتر تشكل اسلامي دانشجويان اصلاح طلب هر روز يكي از دانشجويان به بهانه اي به كميته ي انظباطي احضار شده است كه اين رقم تا به هنگام تنظيم اين خبر نزديك به 30 نفر  می باشد. از سوی دیگره به گفته دانشجویان این دانشگاه فشارهای تازه، يك سناريوي امنيتي است كه با حمایت چند تن از مسئولین این دانشگاه علیه دانشجویان در جریان است.

شایان ذکر  است که پيام حيدر قزويني دانشجوي سال آخر رشته ي فقه و الهيات است. وی از سال 1384 در دانشگاه بين المللي امام خميني به عنوان يكي از اعضاي شوراي مركزي تشكل اسلامي دانشجويان اصلاح طلب فعاليت دانشجويي خود را آغاز كرده است. سال گذشته ي تحصيلي و در دوره فعالیت های انتخاباتی وي دبير اين تشكل سياسي بود و از جمله برنامه هاي برگزار شده توسط اين نهاد دانشجويي مي توان به دعوت از مهدي كروبي نامزد دهمين دوره ي انتخابات ریاست جمهوری و نيز غلامحسين كرباسچي مشاور ارشد وي اشاره كرد. تشكل اسلامي دانشجويان اصلاح طلب در جريان انتخابات با بيانيه اي حمايت خود را از مهدي كروبي اعلام كرده بود.

هیچ نظری موجود نیست: