وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۱۶, پنجشنبه

اخبار دانشگاه‌ها- بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت آغاز سال تحصیلی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت آغاز سال تحصیلی بیانیه ای صادر کرد.










به گزارش خبرنامه امیرکبیر در این بیانیه به تداوم بازداشت ضیاء نبوی یکی از دانشجویان این دانشگاه و نیز دبیر شورای دفاع از حق تحصیل اشاره شده است و هم چنین ضمن اشاره به برگزاری دادگاه های نمایشی و اعتراف گیری های دروغین، این انجمن امادگی خود را برای تشریک مساعی در زمینه نهادینه کردن اصول آزادیخواهی همراه با دیگر تشکل های دانشجوئی اعلام کرده است.



متن این بیانیه به شرح زیر است:



اوست که شکست ناپذیر است



به ياد ضیا نبوی عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل که به جرم ابراز عقیده و تلاش برای استیفای حقوق اولیه ی خود و دیگرانی که از تحصیل محروم شدند، اکنون در بند ظالمان و جاهلان است.



حوادث پس از انتخابات مسائل بسیاری را برای جامعه ی ایرانی مشخص نمود. گرگانی که در لباس میش بودند با دست خود ماهیتشان را آشکار ساختند.

ستمکاران از شدت سراسیمگی، عنان ازکف داده، ظلم خویش را با تمام وجود فریاد زدند و می زنند.



به تجمعات مسالمت آمیز مردم وحشیانه هجوم بردند و ندای آزادی خواه ملت را با گلوله پاسخ دادند تا صراحتآ اذعان دارند که پیروان راه عوامل کشتارهای خرداد 42 و57 شهریور هستند.



به بند کشیدند و شکنجه کردند و دادگاه های فرمایشی را به نمایش گذاشتند تا اعتراف کنند عدالت برایشان شعار فریبنده ای بیش نیست.

و در مقابل، آزادی خواهان، آزادگی شان را به همگان نشان دادند. مردان راستین دین که سنگینی بار امانت نهاده شده بر دوششان را می دانند، حساب خود را از پیامبران دروغین جدا نمودند و حقی که برگردن داشتند ادا کردند تا در پیشگاه باریتعالی شرمنده نباشند.



بابل و دانشگاه صنعتی نوشیروانی نیز از این قاعده مستثنی نبود. حمله ی بی رحمانه به مردمی که تنها برای مطالبه ی حقوقشان به خیابان ها آمده بودند، ایجاد جو نا امنی در دانشگاه و خوابگاه، دستگیری های هدفمند فعالین دانشجویی و بازداشت چند هفته ای آنان، تشکیل دادگاهی کاملآ صوری و فرمایشی برای یاران دربندمان و به اتهاماتی واهی و مضحک نظیر" اقدام علیه امنیت ملی" و " ارتباط با گروه های تروریستی " و در نهایت صدور احکام ظالمانه ی حبس و محرومیت از تحصیل برای این عزیزان و در این اواخر تکمیل این احکام توسط کمیته ی انضباطی دانشگاه ازجمله اقداماتی است که جهت ایجاد رعب و وحشت در فضای دانشگاه و حتی شهر انجام شده است. گرچه این مسائل نوعآ بسیار سخت و جانکاه اند اما با نگاهی کلی تر در می یابیم اتفاقات اخیر نمایش زیبایی بود که سمت و سو و ماهیت تمامی طرف های درگیر را نشان می داد و پرده ی دروغ و ریا را از هم می درید. باید اذعان داشت با تمام مصائبی که متحمل شدیم «چیزی جز زیبایی ندیدیم».



در پایان لازم به ذکر است انجمن اسلامی منتخب دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل جنبشی که به نام جنبش سبز موسوم شده است را بی شک نتیجه ی مجاهدت های طولانی مدت آزادی خواهان این مرز و بوم می داند اما به عقیده ی ما این حرکت هنوز درنیمه ی راه است و در سطح جامعه بیشتر حالت سلبی دارد تا ایجابی. گلی است که سرشته شده اما به پیمانه ی آزادی خواهی نرفته است و از این پس وظیفه ی خویش را گسترش و نهادینه کردن ارزش ها و اصول آزادی خواهانه در بستر ایجاد شده می دانیم و آماده ایم تا در این راه با تمامی تشکل های دانشجویی و مدنی مساعی مشترک داشته باشیم.



به امید فردایی بهتر برای ایران

انجمن اسلامی منتخب دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل

88/7/13




هیچ نظری موجود نیست: